מה העונש הקבוע בחוק לאדם העוסק בסרסרות? כל מה שצריך לדעת

על פי אתר "וואלה! NEWS", בין 11 ל-15 אלף בני אדם – 95 אחוז מהם נשים – עוסקים בזנות במדינת ישראל. על פי עמותת "עלם" לנוער במצוקה, כ-800 בני ובנות נוער נמצאים במעגל הזנות; כ-450 מעורבים בזנות באופן קבוע וכ-350 באופן מזדמן.

חלק גדול מאלו העוסקים בזנות עושים זאת בכפייה או מחוסר ברירה. לעתים הם מודחים לזנות על ידי גורם אחר, ולצערנו זה לא נגמר שם.

אז מהן למעשה עבירות הדחה לזנות וסרסרות ומה העונש הקבוע בחוק לאלו העוברים את העבירה?

ישנן מספר עבירות עיקריות:

  • עבירת הסרסרות

למעשה, כל מי שמרוויח מעסקי זנות של צד שלישי ומתפרנס ממנו, נחשב לסרסור. אין זה משנה אם הוא משמש כמנהל העסק, משגיח, תומך או משדל. בישראל אישה העוסקת בזנות ונתפסת בעת מעשה, אינה מואשמת בעבירה פלילית זאת בניגוד לאלו המואשמים בסרסרות. על פי סעיף 200 לחוק, גבר המתגורר עם זונה או מלווה אותה באופן קבוע או משפיע עליה כדי להדיחה לזנות וחי על רווחיה, נחשב לסרסור. העונש הקבוע בחוק במקרה זה עומד על חמש שנות מאסר, אלא אם מדובר על עבירה של סרסרות לזנות כלפי בת זוג, הילדים שלו או ניצול יחסי תלות או מרות, כשבמקרה זה מדובר על שבע שנות מאסר.

  • הבאת אדם לידי מעשה זנות

מדובר למעשה בשידול אדם באמצעים שאינם כשרים והדחה לזנות, תוך כדי מתן טובות הנאה כלפי זרים, שלא לטובת סיפוק מיני אישי. העונש הקבוע בחוק במקרה זה עומד על חמש שנים. אם אותו אדם אשר הדיח אישה לזנות, הכריח אותה לעזוב את מקום מגוריה בכוונה להעסיקה בזנות, העונש המקסימלי בחוק יעמוד על עשר שנים.

  • ייבוא זונות לארץ

בניגוד לסעיף הקודם, במקרה של אדם הגורם לאישה לעזוב את מדינתה, את דירתה ו/או את מקום המגורים הטבעי שלה כדי להעסיקה בזנות, הענישה תהיה זהה לעבירות ייבוא וסחר בבני אדם, סרסרות ושידול בנסיבות מחמירות. במקרה זה העונש הקבוע בחוק עומד על עשר שנות מאסר.

מקרה לדוגמה:

פרשת "המדאם מהקריות": מדובר בתיק שהסתיים לאחרונה ובו אליסיה זמלן ובן זוגה אלכסנדר ראדן נאשמו בעבירות שונות ובהן סחר בנשים, סרסרות והלבנת הון. העונש לצד עבירה זו בחוק מגיע עד ל-20 שנות מאסר. התיק הספציפי שבו ייצג המשרד, הסתיים ב-20 חודשי מאסר לזמלן ובעבודות שירות לבן זוגה.

בכל אופן, אם נעצרתם בחשד לעבירות אלה, מומלץ להתייעץ באופן מיידי עם עו"ד לעבירות סרסרות.

רוצה לחזור למשהו ספציפי בעמוד?

שתפו את התוכן. בחרו את הפלטפורמה שלכם!

עו"ד שוש חיון

עו"ד שוש חיון

בוגרת תואר שני במשפטים (LL.M) מאוניברסיטת בר-אילן. הייתה שותפתו למשרד של העו”ד הפלילי בני נהרי ז”ל. במהלך כ-10 שנים עבדו יחד על מאות תיקים ידועים בכל תחומי המשפט הפלילי.

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו 24/7