מחיקת רישום פלילי

אזרחים נורמטיביים רבים סובלים מרישום פלילי הרשום תחת שמם, חלקם בגין עבירות זניחות, שהתבצעו לפני זמן רב. רישום פלילי זה, לעתים מהווה עונש כבד בפני עצמו, אותו הם נושאים שנים רבות – הרבה אחרי שהתבצעה העבירה.

רישום פלילי זה עלול לפגוע בכל תחומי החיים, בעיקר במישור המקצועי, מכיוון שהוא יוצר מגבלות לאלו המעוניינים להשתלב בשוק העבודה (במיוחד במגזר הציבורי).

חוק המרשם הפלילי מסדיר את ניהולו של מאגר המידע הפלילי במשטרת ישראל, בו מצויים כל ההליכים המשטרתיים בהם היה מעורב אזרח:

  • חקירה תחת אזהרה במשטרה
  • עיכוב לצורכי חקירה
  • מעצר וכדומה

מה מהותו של רישום פלילי?

על פי דין מנהלת משטרת ישראל שני מאגרי מידע אודות הליכים פליליים:

– תיקים שעוד לא הוגש בהם כתב אישום, ונסגרו בפרקליטות או ביחידת התביעות של המשטרה.
– תיקים פתוחים שטרם הוחלט אם להגיש בהם כתב אישום.
– מקרים בהם הוגש כתב אישום ועניינם טרם הוכרע בבית משפט.

בין אם הוגש כתב אישום ובין אם לאו, הרישום הפלילי ימשיך להופיע במאגר ועלול להפריע בקבלה לעבודה, בגיוס לצה”ל, בהוצאת ויזה לצורך נסיעה לחו”ל וכיו”ב. עם זאת, ישנה אפשרות למחיקת הרישום הפלילי. יש להגיש בקשה בכתב באמצעות עו”ד למחיקת רישום פלילי לצורך מחיקת הרישום הפלילי וזו מוגשת לגורם האחראי, בהתאם לנסיבות.

מעוניינים למחוק את רישומכם הפלילי?

פנו אלינו בהקדם ואנו נסייע לכם!
טלפון: 077-9966005

מהן העילות למחיקת רישום פלילי?

ככלל, כל אדם רשאי לפנות למשטרה בבקשה לבטל רישומים של תיקים סגורים. ביטול הרישום בפועל מותנה במספר גורמים, ביניהם: הזמן שחלף מיום התרחשות האירוע (התיישנות המקרה), כמות הרישומים במאגר המידע הפלילי של המבקש, מהות העבירות המיוחסות למבקש, צורכי המשטרה בשמירת הרישום ועוד.

רצוי מאוד להגיש בקשה מול עו”ד פלילי מנוסה למחיקת הרישום הפלילי, מן הטעם כי קבלת הבקשה, תלויה מאוד בטיב הנימוקים ובאופן בו הם מנוסחים במסגרת הבקשה. לגוף אשר בידו הסמכות למחוק רישום פלילי, שיקולים שונים בבואו להחליט אם לקבל או לדחות את בקשת המחיקה, את חלקם פירטנו כאן.

עורך דין פלילי שוש חיון בת חסותו של בני נהרי, בעלת ניסיון עשיר בהגשת בקשות לצורך מחיקת רישום פלילי לגורמים המתאימים במשטרת ישראל והיא גרפה הצלחות לא מבוטלות בתחום.

מהם ההבדלים המרכזיים בין רישום פלילי לרישום משטרתי?

רישום פלילי הינו רישום ממוחשב של הרשעות ועבירות שעומדות לחובתו של אדם. הרישום הפלילי כולל בתוכו מאסרים, עונשים, קנסות, צווים וכדומה, וניתן למצוא בתוכו גם את התיקים הרשומים בפועל שטרם נדונו בבירור משפטי כמו: תיק המצוי במהלך חקירה, וכן תיקים שנסגרו בשלבי החקירה השונים – אם זה עקב חוסר ראיות או מחוסר עניין לציבור.

תיק שנסגר בשלבי החקירה המשטרתית הוא אליה וקוץ בה. מצד אחד – הוא לא הגיע להליך משפטי, אך מן הצד השני לא נחסכו מכם הזמן והאנרגיה, שכן הוא גם לא נסגר מסיבת: “חוסר אשמה”.
כלומר, התיק נותר רשום ברישום המשטרתי של אותו אדם.
רישום פלילי (בניגוד לרישום משטרתי) מתייחס לרישום תיקים בהם הוגש כתב אישום כנגד אדם שנמצא אשם והורשע על ידי בית המשפט.
רישום משטרתי הוא למעשה תיק חקירה פלילית או תיק משטרתי שלא הוגש בו כתב אישום, והעילה לסגירתו היא עקב חוסר עניין לציבור או חוסר ראיות. הוא אינו מהווה הרשעה ואשמה בפועל.

כיצד מתבצע תהליך למחיקת רישום פלילי ומשפטי?

מחיקת רישום פלילי – רק לנשיא יש סמכות להעניק חנינה לאדם שהורשע ולהורות על מחיקת הרישום הפלילי או לקצר את זמן ההתיישנות על ההרשעה.
בקשת החנינה לנשיא מוגשת ראשית לשר המשפטים או ללשכת נשיא המדינה. מחלקת החנינות מבררת את פרטי המבקש ומעדכנת את כל המידע הרלוונטי אודות בקשת החנינה. לאחר מכן, בקשת החנינה למחיקת הרישום הפלילי נבחנת על ידי המחלקה המשפטית בלשכת הנשיא שכותבת את המלצתה בעניין.
בשלב האחרון החנינה מגיעה לידיו של נשיא המדינה שמחליט בפועל אם להעניק חנינה לאותו אדם. טווח הזמנים לתהליך קבלת החנינה הוא החל מחודשים ספורים במקרים חריגים ודחופים, ולכל המאוחר עד שנה. ניתן להגיש בקשה נוספת כחצי שנה לאחר סירוב מהנשיא.

מחיקת רישום משטרתי – תתבצע על ידי הגשת בקשה לסגירת התיק למדור מידע פלילי במטה הארצי בירושלים, או לקצין חקירות משטרתי בחטיבת חקירות. לחילופין ניתן לפנות לגוף התובע בבקשה לשינוי העילה לסגירת התיק ולמחיקת הרישום הפלילי.
מומלץ לבצע את התהליך בסיוע של עורך דין פלילי מנוסה שמכיר את החוק הפלילי על בוריו, ויוכל להוביל אתכם למחיקת הרישום הפלילי במהירות וביעילות.

סוגי רישום משטרתי

יש כמה סוגים של רישום משטרתי:

קיים לחובתכם רישום משטרתי או רישום פלילי שתרצו למחוק?

אם יש לכם עבר פלילי אבל חזרתם לדרך הישר, כדאי לוודא שכל רישומי העבר שמכתימים את שמכם ומרחפים מעל לראשכם – נמחקו. מומלץ לבצע מחיקת רישום פלילי או מחיקת רישום משטרתי – אך ורק בסיוע של עורך דין מנוסה מהתחום הפלילי שילווה אתכם בכל שלבי התהליך וייעץ לכם אודות הדרך הנכונה והטובה ביותר עבורכם.
עורך דין פלילי מיומן יגדיל משמעותית את סיכויי ההצלחה למחיקת הרישום הפלילי והמשטרתי. משרד עו”ד שוש חיון ושות’ עומד לשירותכם בכל עת. נשמח להעניק לכם אוזן קשבת במקצועיות חסרת פשרות ובדיסקרטיות מלאה.

להתייעצות ולפרטים נוספים צרו קשר בטלפון 073-3744155
בהצלחה!

רוצה לחזור למשהו ספציפי בעמוד?

שתפו את התוכן. בחרו את הפלטפורמה שלכם!

עו"ד שוש חיון

עו"ד שוש חיון

בוגרת תואר שני במשפטים (LL.M) מאוניברסיטת בר-אילן. הייתה שותפתו למשרד של העו”ד הפלילי בני נהרי ז”ל. במהלך כ-10 שנים עבדו יחד על מאות תיקים ידועים בכל תחומי המשפט הפלילי.

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו 24/7