עבירות הונאה והתחזות – מהי חומרתן?

חוק העונשין מקדיש פרק מיוחד לעבירות הונאה והתחזות

ישנן שתי עבירות הונאה והעונש בגינן הוא 3 שנות מאסר:
• הונאת נושים: מסירה או שעבוד של נכס על מנת להונות נושה. המטרה היא למנוע מנושה לפרוע את חובו.
• קשר להונות: קשירת קשר להונות את הציבור, להשפיע במרמה על מחירו של דבר הנמכר בפומבי, או לסחוט נכס מאדם.

לצד אלו, ישנן גם עבירות התחזות אשר העונש בגינן משתנה על פי חומרת העבירה. מהי בעצם התחזות? התחזות היא הצגה כוזבת אשר יכולה להיות לה מטרה פלילית, כמו השגת טובת הונאה, אך לא בהכרח. ישנם סוגים שונים של עבירות התחזות, כגון התחזות לאדם אחר או התחזות כבעל תעודה.

חשוד בעבירת הונאה? עליך לשכור בהקדם את שירותיו של עו"ד פלילי המנוסה בהגנה על חשודים ונאשמים בעבירות כלכליות. עורך הדין יבחן את נסיבות התיק באופן יסודי ואת ראיות התביעה, על מנת לנסות ולמנוע הגשת כתב אישום ואם הדבר אינו אפשרי, אזי לפעול לגיבוש הסדר טיעון מקל.

מהישגי המשרד: מאסר על תנאי ופיצוי כספי בלבד בעקבות הסדר טיעון שערך עו"ד בני נהרי עם התביעה המשטרתית, לפיו תוקן כתב האישום מעבירות של הונאה בכרטיס אשראי, הסגת גבול וגניבה לעבירה של אחזקת נכס חשוד כגנוב. טרם תיקון כתב האישום, העונש המקסימלי שהיה צפוי לנאשם בגין עבירות של הונאה וגניבה הינו עד 3 שנות מאסר בפועל. (נובמבר 2012).

לייעוץ עם עו"ד פלילי בנושא עבירות הונאה והתחזות – לחצו כאן

רוצה לחזור למשהו ספציפי בעמוד?

שתפו את התוכן. בחרו את הפלטפורמה שלכם!

עו"ד שוש חיון

עו"ד שוש חיון

בוגרת תואר שני במשפטים (LL.M) מאוניברסיטת בר-אילן. הייתה שותפתו למשרד של העו”ד הפלילי בני נהרי ז”ל. במהלך כ-10 שנים עבדו יחד על מאות תיקים ידועים בכל תחומי המשפט הפלילי.

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו 24/7