על פי מה נקבעת חומרת העונשים על עבירות פליליות?

חומרת העונשיםהחוק בישראל מבחין בין סוגי העבירות השונות עפ"י חומרתן, וקובע לפיהן את העונשים בצידן.

קיימים שלושה מדרגים של עבירות בחוק העונשין:

א. עבירה מסוג "פשע" – היא עבירה אשר העונש בגינה הוא מעל שלוש שנים. עבירות מסוג "פשע" הן למשל: רצח, הריגה, אונס, בעילה אסורה בהסכמה, חבלה חמורה וכיו"ב.

ב. עבירה מסוג "עוון" – היא עבירה אשר העונש בגינה הוא מעל שלושה חודשים ועד שלוש שנים. עבירות מסוג "עוון" הן למשל: איומים, פציעה, תגרה, מעשה מגונה בפומבי, וכיו"ב.

ג. עבירה מסוג "חטא" – היא עבירה אשר העונש בגינה הוא עד שלושה חודשים. עבירות מסוג "חטא" הן למשל: איסור מכירת משקאות לקטין, מהומה במקום ציבורי, הפרת חובת דיווח וכיו"ב.

העונש על סיוע לעבור עבירה הוא מחצית העונש שנקבע למבצע העבירה העיקרי. למשל, העונש על ביצוע עבירת הריגה הוא 20 שנות מאסר, אך מי שסייע לביצוע העבירה- עונשו יהיה מחצית העונש הקבוע לעבירה, ויעמוד על 10 שנות מאסר.

עבירות מסוימות המבוצעות כלפי אדם שהוא גם בן משפחתו של מבצע העבירה, עונשן יהיה שונה ואף חמור מאותה עבירה המבוצעת כלפי אדם שאינו בן משפחה. למשל, עבירת אינוס המבוצעת כלפי קטינה שטרם מלאו לה 14, העונש בגינה הוא 16 שנות מאסר, אך אם הקטינה היא גם בת משפחתו של מבצע העבירה, כמו בתו או אחותו, העונש בגין המעשים הוא 20 שנות מאסר.

עורך דין  פלילי מנוסה הבקיא בהוראות החוק ובסעיפיו השונים, יוכל להעניק לך את הייצוג המשפטי הטוב ביותר והמקצועי ביותר ולכן חשוב להיוועץ בעורך דין בעל ניסיון ובעל וותק בתחום, עוד בשלבים הראשונים של ההליך הפלילי, על מנת להגיע לתוצאה הטובה ביותר עבורך.

רוצה לחזור למשהו ספציפי בעמוד?

שתפו את התוכן. בחרו את הפלטפורמה שלכם!

עו"ד שוש חיון

עו"ד שוש חיון

בוגרת תואר שני במשפטים (LL.M) מאוניברסיטת בר-אילן. הייתה שותפתו למשרד של העו”ד הפלילי בני נהרי ז”ל. במהלך כ-10 שנים עבדו יחד על מאות תיקים ידועים בכל תחומי המשפט הפלילי.

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו 24/7