עבירת הפקרה לאחר פגיעה – החמורה ביותר בפקודת התעבורה

עבירת הפקרה אחרי פגיעה, היא העבירה החמורה ביותר בפקודת התעבורה והדבר בא לידי ביטוי בעונשים הקבועים בה. הסעיף מבחין בין שלושה מצבים השונים בחומרתם ובהתאם לכך, נקבע העונש:

• הנהג לא עצר לבדוק: הנהג היה מעורב בתאונה שבה נפגע אדם, כאשר היה עליו לדעת כי מישהו נפגע או עשוי היה להיפגע ולא עצר כדי לבדוק ולהזעיק עזרה, דינו מאסר של 3 שנים.
• הנהג עצר ולא הזעיק עזרה: דינו מאסר של 7 שנים.
• חבלה חמורה/הריגה: במקרה שבו נגרמה לנפגע חבלה חמורה או שהוא נהרג והנהג לא עצר או לא הזעיק עזרה, דינו מאסר של 14 שנה.

  • חשוב לציין כי בשני המקרים האחרונים, ישנה חובה להטיל מאסר בפועל על המורשע.
  • הזעקת עזרה מוגדרת כהושטת עזרה מתאימה בהתאם לנסיבות, למשל, עזרה ראשונה והזעקת כוחות הצלה. כמו כן, נדרש מהנהג להמתין ליד הנפגע עד להגעת עזרה ודאגה למניעת כל נזק נוסף.

בשל עונשי המאסר הכבדים הקבועים בחוק בגין עבירה זו, חשוב מאוד לפנות לייצוג משפטי של עו"ד פלילי מוכר בעל ניסיון עשיר בייצוג בעבירות חמורות, לרבות בעבירה זו.

מהישגי המשרד בתחום הפקרה לאחר פגיעה:

נהג קטנוע פגע בהולכת רגל עת חצתה את הכביש, הולכת הרגל נפגעה פגיעות קשות בהם חבלות ראש ושברים בכל חלקי גופה. הנהג נמלט מהמקום ללא הגשת עזרה. כתב האישום ייחס לנאשם עבירות של נהיגה בקלות ראש, הפקרה לאחר פגיעה ועבירות תעבורתיות נוספות. בזכות הסדר טיעון שניהל עו"ד בני נהרי עם הפרקליטות, נגזר על הנאשם עונש של 22 חודשי מאסר בלבד בניכוי 5 החודשים בהם היה במעצר, פסילת רישיון נהיגה למשך 6 שנים, מאסר על-תנאי ופיצויים למתלוננת, כאשר טרם ההסדר היה צפוי לעונש של 7 שנות מאסר בפועל.

מומלץ להתייעץ עם עורך דין פלילי בני נהרי לעוד מידע ועזרה.

רוצה לחזור למשהו ספציפי בעמוד?

שתפו את התוכן. בחרו את הפלטפורמה שלכם!

עו"ד שוש חיון

עו"ד שוש חיון

בוגרת תואר שני במשפטים (LL.M) מאוניברסיטת בר-אילן. הייתה שותפתו למשרד של העו”ד הפלילי בני נהרי ז”ל. במהלך כ-10 שנים עבדו יחד על מאות תיקים ידועים בכל תחומי המשפט הפלילי.

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו 24/7