מהי הענישה בגין עבירות מחשב?

תחום עבירות המחשב הוא תחום רחב למדי, בשל השימושים הרבים שניתן לעשות כיום במחשב. עבירות מחשב אינן מתייחסות רק לפריצה או הפצת וירוסים, אלא ישנן גם עבירות אחרות אשר בוצעו מאז ומתמיד ללא מחשב אך בעידן של ימינו, הפך המחשב לעוד אמצעי לביצוע אותן עבירות, לדוגמא: הימורים אסורים, איומים, הטרדות מיניות באמצעות האינטרנט, מעשים מגונים בפומבי וכיו"ב.

נהוג לסווג את עבירות המחשב לשתי קטגוריות:

הקטגוריה הראשונה: עבירות מחשב נגד בעל המחשב: חדירה למחשב ללא רשותו של בעל המחשב, כמו גם חדירה למחשב על מנת לבצע עבירה אחרת, הפצת וירוס בדרכים שונות וכיו"ב. אלו הן עבירות אשר הקורבן שלהן הוא בד"כ בעל המחשב.

הקטגוריה השנייה: עבירות פליליות אחרו, אלו הן עבירות פליליות אשר בוצעו בעבר ללא מחשב אך כיום, המחשב יכול לשמש כאמצעי לביצוע העבירה. בין העבירות הללו: הימורים אסורים, איומים, סחר בסמים, עבירות מין וכל עבירה אחרת שניתן לבצע באמצעות המחשב.

הענישה בגין עבירות מחשב היא חמורה ותלויה בסוג העבירה המבוצעת. לפיכך, אם אתה חשוד או נאשם בעבירת מחשב, חשוב שתפנה לייצוג משפטי מקצועי ומהימן של עו"ד פלילי מנוסה.

לעוד מאמרים וכתבות בתחום – לחצו כאן

רוצה לחזור למשהו ספציפי בעמוד?

שתפו את התוכן. בחרו את הפלטפורמה שלכם!

עו"ד שוש חיון

עו"ד שוש חיון

בוגרת תואר שני במשפטים (LL.M) מאוניברסיטת בר-אילן. הייתה שותפתו למשרד של העו”ד הפלילי בני נהרי ז”ל. במהלך כ-10 שנים עבדו יחד על מאות תיקים ידועים בכל תחומי המשפט הפלילי.

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו 24/7