מהי גניבה ומהו דינה?

גניבה היא נטילת דבר הניתן להיגנב, במרמה, ללא הסכמת בעליו, כאשר לגונב, יש כוונה, בשעת הנטילה, לשלול את הדבר מבעליו שלילת קבע. העונש בגין גניבה הוא שלוש שנות מאסר, אלא אם נקבע בחוק, עונש מאסר אחר, מחמת נסיבות הגניבה או מחמת טיבו של הדבר אשר נגנב.

למשל, כאשר מדובר על גניבה בנסיבות מיוחדות, דינו של הגונב הוא מאסר של ארבע שנים. גניבה בנסיבות מיוחדות תהיה למשל גניבת דבר בעל ערך אומנותי או דתי.

למשרדנו ניסיון רב בייצוג חשודים ונאשמים בעבירות רכוש, לרבות בעבירה של גניבה ועורך דין כלכלי יכול לסייע בכך.

אחד מהישגנו האחרונים:

המדינה חזרה בה מכתב אישום לאור הספק שהעלה עו"ד בני נהרי בפני גורמי התביעה באשר למצבו הנפשי של הנאשם בעת ביצוע עבירות הגניבה. (ספטמבר 2011).

מקרה נוסף: מאסר על תנאי ופיצוי כספי בלבד בעקבות הסדר טיעון שערך עו"ד בני נהרי עם התביעה המשטרתית, לפיו תוקן כתב האישום מעבירות של גניבה, הסגת גבול והונאה בכרטיס חיוב לעבירה מקלה של אחזקת נכס חשוד כגנוב בלבד. טרם תיקון כתב האישום, העונש המקסימלי שהיה צפוי לנאשם בגין עבירות של הונאה וגניבה הינו עד 3 שנות מאסר בפועל. (נובמבר 2012).

למידע נוסף התייעצו עם עו"ד פלילי בתחום.

רוצה לחזור למשהו ספציפי בעמוד?

שתפו את התוכן. בחרו את הפלטפורמה שלכם!

עו"ד שוש חיון

עו"ד שוש חיון

בוגרת תואר שני במשפטים (LL.M) מאוניברסיטת בר-אילן. הייתה שותפתו למשרד של העו”ד הפלילי בני נהרי ז”ל. במהלך כ-10 שנים עבדו יחד על מאות תיקים ידועים בכל תחומי המשפט הפלילי.

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו 24/7