מהו העונש על עבירת הצתה?

עבירת ההצתה היא אחת מעבירות הרכוש החמורות ביותר הקיימות בספר החוקים והדבר בא לידי ביטוי בעונש הקבוע לעבירה זו בחוק העונשין. אדם המצית אש בכוונה, בדבר אשר אינו שייך לו, דינו מאסר 15 שנה. אם נעשתה ההצתה במטרה לפגוע באדם אחר, העונש הוא מאסר של 20 שנה.

מה קורה כאשר אדם גרם לשריפה מתוך רשלנות? אין המדובר במעשה הנעשה במזיד ולכן העונש בגין עבירה זו הוא מאסר של שלוש שנים בלבד.

למשרדנו ניסיון רב בייצוג חשודים ונאשמים בעבירות רכוש. אם זומנת לחקירה, פנה למשרדנו לקבלת ייעוץ וייצוג משפטי מקצועי ומהימן.

מקרה מהתחום של עברת הצתה:

נאשם אשר היה מסוכסך עם אדם אחר, הצית בקבוקים מלאים בבנזין ובסולר בדירתו של האחר. כתב האישום ייחס לו 4 עבירות של הצתה ועבירה של היזק בזדון. טענת ההגנה הייתה כי הנאשם ביצע את המעשים אך כי לא נושא באחריות פלילית למעשיו מחמת אי שפיות הדעת לאור מחלתו הנפשית. ביהמ"ש המחוזי הטיל עליו 24 חודשי מאסר בניכוי 11 חודשי מאסרו, מאסר על-תאי ופיצויים למתלונן. בערעור שהגיש הנאשם, הפחית ביהמ"ש העליון מעונשו והעמידו על 6 חודשי עבודות שירות בלבד, לאור העובדה כי העבירות בוצעו על רקע מחלת הנפש ממנה סובל, גם אם אכן היה שפוי בעת ביצוע העבירות.

מומלץ להתייעץ עם עורך דין פלילי בתחום עבירות הצתה לעוד מידע ועזרה.

רוצה לחזור למשהו ספציפי בעמוד?

שתפו את התוכן. בחרו את הפלטפורמה שלכם!

עו"ד שוש חיון

עו"ד שוש חיון

בוגרת תואר שני במשפטים (LL.M) מאוניברסיטת בר-אילן. הייתה שותפתו למשרד של העו”ד הפלילי בני נהרי ז”ל. במהלך כ-10 שנים עבדו יחד על מאות תיקים ידועים בכל תחומי המשפט הפלילי.

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו 24/7