התעללות בקטין או חסרי ישע לפי חוק העונשין

עבירות נגד קטינים או חסרי ישע הן עבירות חמורות ביותר והעונשים שבגינם, מבטאים זאת היטב. התעללות בקטין או בחסר ישע, היא עבירה המופיעה בסעיף 368ג לחוק העונשין ועל פיה, המתעלל גופנית, נפשית או מינית בקטין או בחסר ישע, דינו מאסר של שבע שנים.

חוק העונשין רואה בחומרה רבה אף יותר, מקרים בהם ההתעללות בוצעה על ידי אחראי על הקטין ועל כן, קבע המחוקק עונש של מאסר בן תשע שנים בנסיבות אלו. חשוב לציין כי אחראי על קטין אינו רק הורה אלא גם למשל בן משפחה אחר מעל גיל 18 (ההגדרה המלאה למיהו "אחראי" מופיעה בסעיף 368 א לחוק).

עבירה חמורה נוספת של פגיעה בקטינים היא תקיפת קטינים, אשר גם היא מבחינה בין תוקף אחראי על הקטין לתוקף שאינו אחראי וקובעת עונש מאסר של 7 שנים ושל 5 שנים, בהתאמה.

לאור עונשי המאסר הכבדים המוטלים על המורשע בעבירות אלו, מיד עם הזימון לחקירה, חשוב מאוד לפנות לקבלת ייעוץ משפטי של עו"ד פלילי מוכר.

דוגמא לפסיקה מהנושא התעללות בקטין:

גננת שהפעילה בביתה משפחתון בו שהו 12 פעוטות הורשעה בהתעללות בקטינים, כאשר הזניחה את הטיפול בצרכים שלהם, לא דאגה להאכיל אותם, נהגה בהם בקשיחות והענישה את הילדים שבכו בשהייה ממושכת בחדר חשוך ובמכות. במסגרת הסדר טיעון נגזרו על הגננת 3 חודשי עבודות שירות בלבד.

רוצה לחזור למשהו ספציפי בעמוד?

שתפו את התוכן. בחרו את הפלטפורמה שלכם!

עו"ד שוש חיון

עו"ד שוש חיון

בוגרת תואר שני במשפטים (LL.M) מאוניברסיטת בר-אילן. הייתה שותפתו למשרד של העו”ד הפלילי בני נהרי ז”ל. במהלך כ-10 שנים עבדו יחד על מאות תיקים ידועים בכל תחומי המשפט הפלילי.

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו 24/7