ההגדרה של חברות בארגון פשיעה לפי החוק

הפשע המאורגן בישראל במספר תחומים: הלוואות 'בשוק האפור' וגביית החובות, ניהול בתי קזינו הימורים ובתי זנות, ניהול משחטות רכב והפצת ומכירת החלקים למדינות שונות, ייבוא והפצת סמים מסוכנים, גביית דמי הגנה (דמי חסות) , הלבנת הון, לצורכי ארגון הפשע עצמו ועבור "לקוחות" שביקשו זאת ומאבקי שליטה על עסקים שונים.

בחוק מאבק בארגוני פשיעה, התשס"ג-2003, הוגדר "ארגון פשיעה" כדלקמן:

חבר בני אדם, מואגד או בלתי מואגד, שפועל בתבנית מאורגנת, שיטתית ומתמשכת לעבירת עבירות שלפי דיני ישראל הן מסוג פשע או עבירות המנויות בתוספת הראשונה, למעט עבירות מסוג פשע המנויות בתוספת השניה; לעניין זה אין נפקא מינה –
(1) אם חברי הארגון יודעים את זהות החברים האחרים אם לאו;
(2) אם הרכב חברי הארגון קבוע או משתנה;
(3) אם העבירות כאמור ברישה נעברות או מיועדות להיעבר בישראל או מחוץ לישראל, ובלבד שהן מהוות עבירות הן לפי דיני ישראל והן לפי דיני המקום שבו נעברו, או שלפי הדין הישראלי חלים עליהן דיני העונשין של ישראל אף אם אינן עבירות לפי דיני אותו מקום;
(4) אם הארגון מבצע גם פעילות חוקית ואם הוא פועל גם למטרות חוקיות;

משרדנו מייצג נאשמים רבים בתיקי ארגוני פשיעה, מדובר בתיקים שמוגשים לערכאת בית משפט מחוזי ונשמעים בפני הרכב של שלושה שופטים.
עו"ד בני נהרי ייצג נאשמים בניהם: עו"ד מוכר, עובד עירייה בכיר, רופא בבי"ח במרכז הארץ ודמויות נוספות כולם הואשמו בחברות בארגון פשיעה.
עו"ד בני נהרי שחרר את לקוחותיו שהואשמו בכתב אישום חמור בגין חברות בארגון פשיעה,מתא המעצר למעצר בית ועל כן המשפט נוהל, בשונה ממצבם של נאשמים אחרים, כאשר המיוצגים הגיעו לדיונים מביתם ולא מתא המעצר. כאמור העונש בצידם של עבירות אלו מגיע עד 20 שנות מאסר. עו"ד בני נהרי ערך הסדר עם הפרקליטות כך שכתב אישום חמור שהוגש נגד עובד עירייה הסתיים בעונש של 6 חודשים בלבד.

לעוד מאמרים וכתבות בתחום – לחצו כאן

רוצה לחזור למשהו ספציפי בעמוד?

שתפו את התוכן. בחרו את הפלטפורמה שלכם!

עו"ד שוש חיון

עו"ד שוש חיון

בוגרת תואר שני במשפטים (LL.M) מאוניברסיטת בר-אילן. הייתה שותפתו למשרד של העו”ד הפלילי בני נהרי ז”ל. במהלך כ-10 שנים עבדו יחד על מאות תיקים ידועים בכל תחומי המשפט הפלילי.

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו 24/7