דינה של עבירת מתן שוחד

מהי עבירת שוחד

שוחד הוא טובת הנאה (בכסף או שווי כסף) לבעל סמכות, על מנת שיפעיל את סמכותו וקשריו, לטובת נותן השוחד, כאשר חוק העונשין רואה הן במתן שוחד והן בלקיחת שוחד כעבירה פלילית. דינה של עבירת מתן שוחד – 7 שנות מאסר ולוקח השוחד- דינו מאסר 10 שנים. החוק מאפשר גם סנקציה של קנס כספי גבוה כחלופה לעונש מאסר.

חוק העונשין קובע גם עבירה של שוחד בתחרויות, אשר מטרתו להשפיע על תוצאות של תחרויות שונות, כמו תחרויות ספורט. העונש בגין עבירה זו – 3 שנות מאסר.

חשוב לציין כי העבירה נוצרת בעת ביצוע הפעולה, גם אם ההצעה נדחתה. כלומר, אדם המציע לתת שוחד, נחשב כנותן שוחד אף אם הצעתו נדחתה על ידי בעל הסמכות שהיה אמור לקבל את השוחד.

בתי המשפט מתייחסים בחומרה לעבירות השוחד, בשל הפגיעה בטוהר השלטון ולפיכך, באמון הציבור במערכת השלטונית ואינם מהססים להטיל עונשים כבדים בגין שוחד. אולם, בד בבד, מקלים בעונשם של נאשמים, כאשר ישנן נסיבות מתאימות לכך.

מהישגי המשרד בתחום עבירות שוחד

"השופטים באדום": עו"ד קרן נהרי ייצגה את שופטי הכדורגל בפרשיית "השופטים באדום" שלקחו שוחד על מנת להטות את תוצאות המשחקים בהם שפטו. בית משפט השלום הרשיעם בעבירות של לקיחת שוחד ובקשירת קשר לביצוע פשע וגזר עליהם 6 חודשי עבודות שירות, מאסר על-תנאי וקנס. בערעור שהגישה המדינה על העונש המקל, המיר ביהמ"ש המחוזי את העונש לשנת מאסר וקבע כי עונש עבודות שירות אינו הולם את אופי העבירות בהן הורשעו הנאשמים וכי המסר העונשי מחייב הטלת מאסר בפועל.

בסיומו של ההליך ולמרות הערעור, גזר הדין שניתן (שנת מאסר בלבד) הינו עונש מקל מאד ביחס לעבירות שביצעו השופטים, שעמדו בפני עונש של עשר שנות מאסר בפועל.

מומלץ להתייעץ עם עורך דין פלילי בני נהרי לעוד מידע ועזרה.

רוצה לחזור למשהו ספציפי בעמוד?

שתפו את התוכן. בחרו את הפלטפורמה שלכם!

עו"ד שוש חיון

עו"ד שוש חיון

בוגרת תואר שני במשפטים (LL.M) מאוניברסיטת בר-אילן. הייתה שותפתו למשרד של העו”ד הפלילי בני נהרי ז”ל. במהלך כ-10 שנים עבדו יחד על מאות תיקים ידועים בכל תחומי המשפט הפלילי.

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו 24/7