עבירות קטינים ונוער

בני נוער וקטינים, בדומה לאנשים בגירים, עלולים למצוא את עצמם מסתבכים בפלילים, מה שעלול להשפיע ולפגוע בגיוסם לצה”ל בפרט ובעתידם בכלל. בניגוד לבגירים, לבני נוער ולקטינים אין כלים להתמודד עם מצבים מורכבים כאלה, ולכן חשוב להיוועץ עם עורך דין פלילי נוער. בנוסף, חשוב לדעת שקטינים ונוער זוכים להגנות שונות בחוק, שאינן ניתנות לבגירים – ולכן חשוב להכיר אותן לכל אורך הדרך.

ייצוג קטינים בבתי משפט

ייצוגם של קטינים הינו בעל חשיבות מיוחדת מפאת גילם הצעיר וחוסר היכרותם עם גורמי אכיפת החוק. הדין הפלילי בישראל מתייחס באופן שונה לעבירות קטינים ונוער, לעומת עבירות שבוצעו על ידי בגירים. למשל: קטין שטרם הגיע לגיל 14, לא יוחזק במעצר מעל 12 שעות ללא צו שופט, בניגוד לבגיר.

בכל הקשור לנושא עבירות קטינים, בית המשפט לנוער שם דגש משמעותי מאוד על שיקום הנאשם על מנת שישנה את דרכיו ויגדל להיות אזרח שומר חוק, זאת בניגוד לבתי המשפט הרגילים, שם אינטרס השיקום לא תמיד נמצא בראש סדר העדיפויות. כשזה מגיע לעבירות קטינים ונוער, קשה לצפות מהנאשם לקחת אחריות על מעשיו, שכן יכול להיות שהיה נתון ללחץ חברתי בשל גילו הצעיר, ולכן פשע.

מה תפקידו של עורך דין פלילי נוער?

עורך דין פלילי נוער וקטינים המייצג קטינים צריך לדאוג בראש ובראשונה שזכויות הקטין יישמרו לאורך כל החקירה, וכן להיות בקשר רציף עם גורמי רווחה שונים, עם מוסדות שיקומיים, עם גורמי החינוך הרלוונטיים – ובמיוחד עם הוריו של הקטין, כדי לעדכנם באופן שוטף וליידע אותם בכל צעד הקשור לילדם.

נחקרתם במשטרה? עומדים להיחקר?

פנו אלינו בהקדם ואנו נסייע לכם!
טלפון: 077-9966005

משרדו של עו”ד פלילי בני נהרי מעניק ליווי וייצוג שוטף לקטינים ולבני נוער שנקלעו להליך הפלילי: ייצוג מול רשויות החקירה השונות, התביעה והפרקליטות וכן ייצוג בבתי המשפט בענייני עבירות נוער ברחבי הארץ. בנוסף, המשרד נותן דגש על שמירה בלתי מתפשרת על זכויותיהם המשפטיות של הקטינים המעוגנות בחוק הנוער.

לעו”ד פלילי בני נהרי ניסיון רב בייצוג קטינים ונוער בחקירה המשטרתית ובבתי המשפט לנוער. אחד מהישגי המשרד בשנים האחרונות (מאי 2013):

בפרשת חבלה חמורה בין קטינים, הנאשם הקטין היה תחת השפעת אלכוהול. בעקבות סכסוך שניצת בינו לבין המתלונן תקף אותו באמצעות בקבוק זכוכית שבור ודקר אותו בכל חלקי גופו. המתלונן הובל לטיפול נמרץ והיה בתרדמת כשלושה שבועות. בעקבות קשיים בראיות שהעלה המשרד, הפרקליטות הגיעה להסדר טיעון מקל במסגרתו הוטל על הקטין עבודות של”צ בלבד, כאשר העונש בגין תקיפה זו הינה עד 20 שנות מאסר.

רוצה לחזור למשהו ספציפי בעמוד?

שתפו את התוכן. בחרו את הפלטפורמה שלכם!

עו"ד שוש חיון

עו"ד שוש חיון

בוגרת תואר שני במשפטים (LL.M) מאוניברסיטת בר-אילן. הייתה שותפתו למשרד של העו”ד הפלילי בני נהרי ז”ל. במהלך כ-10 שנים עבדו יחד על מאות תיקים ידועים בכל תחומי המשפט הפלילי.

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו 24/7