תקיפה בנסיבות מחמירות – מהי המשמעות?

הדין הפלילי קבע מספר עבירות של תקיפה, כאשר חומרת העונש משתנה על פי נסיבות העבירה. העבירה הבסיסית של תקיפה, דינה מאסר של שנתיים. לעומתה, תקיפה אשר גרמה לחבלה של ממש דינה מאסר של שלוש שנים.
תקיפה בנסיבות מחמירות  (המופיעה בסעיף 382) היא ביצוע אחת משתי העבירות הנ"ל (תקיפה או תקיפה חבלנית) על ידי שני אנשים או יותר, או כאשר העבירה היא כלפי בן משפחה. העונש בגין תקיפה בנסיבות מחמירות הוא כפל העונש הקבוע בעבירה.

דוגמא לעבירת תקיפה בנסיבות מחמירות:

עבירה של תקיפה חבלנית אשר בוצעה על ידי שני אנשים או יותר, דינה יהיה שש שנות מאסר לכל אחד מהתוקפים, שכן העונש הקבוע לעבירה זו הוא שלוש שנות מאסר.
עו"ד בני נהרי, הוא בעל ניסיון עשיר בייצוג חשודים ונאשמים בעבירות אלימות שונות, לרבות בעבירות של תקיפה בנסיבות מחמירות. הישגיה האחרונים: תקף את בת זוגו בשני אירועים שונים וגרם לה לחבלות בגופה. בעקבות הסדר טיעון שערך עו"ד בני נהרי עם התביעה המשטרתית תוקן כתב האישום באופן משמעותי. בסופו של ההליך הנאשם לא הורשע והוטלו עליו 200 שעות של"צ בלבד ותשלום פיצויים למתלוננת. (דצמבר 2012).

שני מתנדבי מג"ב הואשמו כי תקפו שוהים בלתי חוקיים במהלך משמרת. במסגרת הסדר טיעון שערך עו"ד בני נהרי עם המחלקה לחקירות שוטרים, תוקן כתב האישום לקולא והנאשמים נשלחו לשירות המבחן לבחינת הרשעתם. הנאשמים הורשעו והוטלו עליהם 200 שעות של"צ בלבד. (דצמבר 2012).

מומלץ להתייעץ עם עורך דין פלילי בתחום עבירות תקיפה בנסיבות מחמירות לעוד מידע ועזרה.

רוצה לחזור למשהו ספציפי בעמוד?

שתפו את התוכן. בחרו את הפלטפורמה שלכם!

עו"ד שוש חיון

עו"ד שוש חיון

בוגרת תואר שני במשפטים (LL.M) מאוניברסיטת בר-אילן. הייתה שותפתו למשרד של העו”ד הפלילי בני נהרי ז”ל. במהלך כ-10 שנים עבדו יחד על מאות תיקים ידועים בכל תחומי המשפט הפלילי.

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו 24/7