עבירה של הפרעה לעובד ציבור בעת מילוי תפקידו

בשל חשיבות מלאכתם של עובדי הציבור, בחר המחוקק לקבוע שורה של עבירות, אשר נועדו לאפשר לעובדי הציבור, לבצע את עבודתם כהלכה, ללא הפרעה.

בין העבירות שנחשבות כעבירה של הפרעה לשוטר במילוי תפקידו הן: העלבת עובד ציבור שדינה מאסר של שישה חודשים (סעיף 288 לחוק העונשין) וכן, העבירה של הפרעה לעובד ציבור, המנויה בסעיף 288 א' לחוק העונשין. על פיה, כל המפריע לעובד ציבור, בעת מילוי תפקידו, דינו מאסר שנה.הפרעה לשוטר במילוי תפקידו

הפרעה לשוטר במילוי תפקידו

חשוב לציין, כי כאשר מדובר על הפרעה לשוטר במילוי תפקיד, קבע המחוקק עבירה נפרדת וספציפית, אשר נחשבת לחמורה יותר. על כן קבע המחוקק עונש מינימום לעבירה זו של מאסר בן שבועיים לפחות והעונש המקסימאלי הוא שלוש שנות מאסר.

זימון לחקירה בגין הפרעה לשוטר בעת מילוי תפקיד

אם זומנת לחקירה בגין עבירה כלפי עובד ציבור, בין אם מדובר בהפרעה לעובד ציבור או בעבירה אחרת, עליך לפנות לייעוץ וייצוג משפטי של עו"ד פלילי מוכר ומנוסה בייצוג בעבירה זו. עורך הדין יבחן את נסיבות המקרה ויפעל בהתאם להן, לשם מניעת הגשת כתב אישום או לגיבוש הסדר טיעון מקל.

מהישגי המשרד

פרק סחורה מטנדר אותו החנה בצדי הכביש. פקחים שהגיעו למקום ביקשו שיזיז את הרכב אך הוא סירב. בין השלושה התגלע ויכוח במהלכו הוחלפו מילים גסות וקללות. הורשע בעבירות של הפרעה לעובד ציבור והעלבת עובד ציבור. בזכות הסדר טיעון שערך משרדנו נגזרו על הנאשם 5 חודשי מאסר על-תנאי בלבד וקנס בסך 500 ₪. (אוקטובר 2009).

לייעוץ עם עו"ד פלילי בנושא הפרעה לעובד ציבור – לחצו כאן

רוצה לחזור למשהו ספציפי בעמוד?

שתפו את התוכן. בחרו את הפלטפורמה שלכם!

עו"ד שוש חיון

עו"ד שוש חיון

בוגרת תואר שני במשפטים (LL.M) מאוניברסיטת בר-אילן. הייתה שותפתו למשרד של העו”ד הפלילי בני נהרי ז”ל. במהלך כ-10 שנים עבדו יחד על מאות תיקים ידועים בכל תחומי המשפט הפלילי.

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו 24/7