משמעותם של איומים מבחינה משפטית

איום על פגיעה בגוף, בנכסים, בשם הטוב ובפרנסה, היא עבירה פלילית שדינה מאסר של שלוש שנים. כך קובע סעיף 192 לחוק העונשין.

המבחן להיותה של אמירה מסוימת איום, הוא מבחן אובייקטיבי של האדם הסביר. כלומר, הדברים שנאמרו ייבחנו על פי השפעתם על כל אדם סביר באותן נסיבות ולא על פי תחושה אישית סובייקטיבית של האדם אליו כוונו הדברים. יש לציין כי על האמירה לעורר פחד או חרדה וככל שיש לאדם שאמר את הדברים, יותר יכולת, שליטה או השפעה על מימוש הדברים, תהיה נטייה לראות אותם כאיום.

למשרדנו ניסיון רב בייצוג בעבירות איומים. מהישגינו האחרונים:

הואשם ב-12 אישומים שונים בעבירות של איומים ותקיפה בנסיבות מחמירות כלפי אשתו. בזכות הסדר טיעון שניהל עו"ד בני נהרי עם התביעה, כתב האישום תוקן משמעותית, נמחקו 4 אישומים ונגזר על הנאשם עונש של 12 חודשי מאסר בלבד בניכוי חודשי המעצר שלו ומאסר על-תנאי. לפני הסדר הטיעון עמד בפניו עונש של מספר שנים מאחורי סורג ובריח. (מרץ 2012).

פרשת מיחזור הבקבוקים- עו"ד בני נהרי ייצג את דני טריגר, אחד המעורבים בפרשיית מיחזור הבקבוקים שנוהלה ע"י דרור אלפרון. בכתב האישום המקורי יוחסו לנאשם עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע ועבירות של סחיטה באיומים של בעלי עסקים באזור השרון. בזכות הסדר טיעון שניהל עוה"ד בני נהרי עם הפרקליטות, הוגש לבית המשפט כתב אישום מקל בעבירות איומים בלבד. הנאשם שצפוי היה לעמוד בעונש קשה של 9 שנות מאסר בפועל, קיבל עונש של שנתיים מאסר בלבד, בניכוי ימי מעצרו, מאסר על-תנאי וקנס.

לייעוץ עם עורך דין פלילי בנושא עבירות איומים – לחצו כאן

רוצה לחזור למשהו ספציפי בעמוד?

שתפו את התוכן. בחרו את הפלטפורמה שלכם!

עו"ד שוש חיון

עו"ד שוש חיון

בוגרת תואר שני במשפטים (LL.M) מאוניברסיטת בר-אילן. הייתה שותפתו למשרד של העו”ד הפלילי בני נהרי ז”ל. במהלך כ-10 שנים עבדו יחד על מאות תיקים ידועים בכל תחומי המשפט הפלילי.

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו 24/7