מהו הדין של עבירות תכנון ובנייה שלא כחוק?

ביצוע עבודות מסוימות של תכנון ובנייה ללא קבלת היתר לכך, זו עבירה פלילית. המקור החוקי הוא חוק התכנון והבנייה, המונה אילו פעולות מהוות עבירה פלילית, כאשר הן נעשות ללא היתר. למשל: סלילת דרך, שינוי בבניין, לרבות הוספה למבנה קיים, בניית קירות נוספים בדירה וכיו"ב.

שינוי פנימי בדירה, המוגדר כשינוי שאינו פוגע בחזית הבניין וברכוש משותף, אינו עבירה פלילית.

מדיניות בתי המשפט היא להחמיר עם נאשמים בעבירות של תכנון ובנייה, כאשר המגמה היא להטיל מאסר בפועל ולא להסתפק בקנס כספי. לכן, אם הנכם עומדים בפני סכנה של כתב אישום בגין עבירה של תכנון ובנייה, פנו לייעוץ משפטי של עו"ד פלילי מוכר הבקיא בתחום זה.

יש לציין כי טרם הגשת כתב אישום, נשלחת למבצע העבירה דרישה להסדיר את היתר הבנייה לשינוי שעשה או להרוס את השינוי וכך הוא יכול להימנע מהגשת כתב אישום נגדו.

מהישגי המשרד בתחום עבירות תכנון ובנייה:

למשרדנו ניסיון עשיר בייצוג בעבירות תכנון ובנייה. מהישגי המשרד: קנס כספי בלבד במסגרת הסדר טיעון למבצע עבודות ללא היתר כדין. הנאשם פיצל דירה לשתי יחידות דיור, בנה סכך והתקין צנרת וזאת ללא היתרים מהועדה המקומית לתכנון ובניה. (מאי 2012).

בתיק נוסף, הוטלו על בעל צרכנייה 10 חודשי מאסר בשל חריגות בנייה בעסקו. ערעור שהגיש בעל המכולת באמצעות עו"ד בני נהרי על החלטת בית משפט השלום, התקבל ע"י בית המשפט המחוזי שקבע כי עונש המאסר יבוטל ובמקומו יוטל עונש בדמות עבודות שירות בלבד.

לעוד מאמרים וכתבות בתחום – לחצו כאן

רוצה לחזור למשהו ספציפי בעמוד?

שתפו את התוכן. בחרו את הפלטפורמה שלכם!

עו"ד שוש חיון

עו"ד שוש חיון

בוגרת תואר שני במשפטים (LL.M) מאוניברסיטת בר-אילן. הייתה שותפתו למשרד של העו”ד הפלילי בני נהרי ז”ל. במהלך כ-10 שנים עבדו יחד על מאות תיקים ידועים בכל תחומי המשפט הפלילי.

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו 24/7